Skip to content

Nyári napközi 2018. június 18-22.

Az EFOP-3.3.5-17-2017-00057 Élmény pedagógia a tanulók képességeinek sokoldalú fejlesztésére című pályázat keretében nyári napközis programokat tartunk az 1., 2., 4. és 6.osztályos gyermekeinknek.

1.osztály
HÉTFŐ
1.Megnyitás-Ismerkedős játék
2.Tízórai
3.Táncház somogyi zenére
4.Ebéd
5.Párválasztó népi játék
6.Pillangó készítése
7.Uzsonna
8.Játszótéri játékok

KEDD
1.Ügyességi és erőjáték .Kakasviadal.
2.Tízórai
3.Énekes mozgásos játék-Kecske ment a kiskertbe
4.Ebéd
5.Népi fogójáték-Lipem. lopom a szőlőt
6.Béka hajtogatása
7.Uzsonna
8.Játszótéri játékok, virágágyás gyomlálása

SZERDA
1.Ügyességi játékok az udvaron
2.Tízórai
3.Daltanulás:Jászkunsági gyerek vagyok
4.Ebéd
5.Hal készítése papírból
6.Akvárium készítése
7.Uzsonna
8.Szabad játék

CSÜTÖRTÖK
1.Zenés torna az udvaron
2.Tízórai
3.Látogatás a Tájházban
4.Ebéd
5.Tilipános láda színezése
6.Tánctanulás:egyes és kettes csárdás jászsági zenére
7.Uzsonna
8.Szabad játék

PÉNTEK
1.Memóriajáték
2.Tízórai
3.Páros népi játék: Daniéknál a legények
4.Ebéd
5.Látogatás a lovardába, állatetetés
6.Diavetítés:Szélike irálykisasszony
7.Uzsonna
8.Bábkészítés fakanálból a mesékhez
9.A tábor zárása, értékelés

2.osztály
Hétfő
Az első napon ismerkedéssel kezdtük, melynek keretében egy nagy körben leültünk, és egy labda passzolgatásával mindenki bemutatkozott és két dolgot elmondott magáról amit nagyon szeret.
Ezután egy rövid zenés tornával folytattuk.
A hétfői napon megismerkedtünk az alapérzelmekkel, majd érzelemképeket osztottunk szét és a gyerekeknek kellett az adott érzelmet kifejező képet megnevezni és elhelyezni, hogy ez pozitív, vagy negatív érzelem-e.
Aztán puzzle játék következett, melyben a délutáni Agymanók c. mese szereplőit kellett kirakni.
Minden egyes feladat megoldása után matricákat osztottunk szét a gyerekek között.
A délután a mozi jegyében telt, majd visszaérkezve az iskolába, mindenki kapott egy üres szívet, melyet kiszínezhetett, vagy felírhatta, rárajzolhatta az aznapi számára legérdekesebb feladatot.
A szíveket elhelyeztük egy táblán, és a hét folyamán ide helyzetük el a napi szívecskéket.

Kedd
Kedden szintén zenés tornával indítottuk a napot, majd Agymanó színezővel folytattuk. Később a kisudvaron elhelyezett fa apróságokat lehetett nekik megkeresni, ez volt a kincsvadászat.
Az ebéd utáni időt zenehallgatással töltöttük, megismerkedtünk a Varázsfuvolával Halász Judit előadásában, majd szabadon választott technikával (színes ceruza, zsírkréta, porpasztel)rajzolhattak.

Szerda
Szerdai napunk a kirándulás napja volt. Ellátogattunk a helyi malomba ahol megtekinthettük a madárlest, a teknősbékákat, majd lisztet őröltünk, amit vissza is hozhattunk az iskolába.
Ezek után sóliszt gyurmát készítettünk, a gyermekek ismerkedtek a különböző anyagokkal ( teljes kiőrlésű liszt, sima liszt stb.), majd mindenki elkészítette saját kis alkotását.
Csütörtök
A délelőtt folyamán lovakat színeztek a gyerekek, és ezeket lamináltuk be, melyeket hazavihettek.
Délután szintén moziztunk, de már helyben az iskolában, megnéztük az Emoji c. mesefilmet, később pedig elkészíthették saját érzelmi emojiukat.
A nap zárásaként szívecskéket készítettek a heti falra.

Péntek
A sólisztgyurmák kiszáradása után, kifestettük temperával az alkotásokat. Majd az udvarról szedett kavicsokat decoupage technikába díszítettük.
Délután az udvaron egy közös nagy játékkal ütöttük el az időt, majd benn a teremben egy nagy kört alkotva leültünk és egy táborzáró beszélgetéssel lezártuk a hetet.

4.osztály
A 4.osztályos csoport témamodulja a Közlekedés, KRESZ, sport és egészségre nevelés volt. A heti feladatok összeállítását a „Mozdulj ki! – avagy a lakó- környeztünk megismerése a mozgás által” című programsablon segítette.
A rendszeres programokat (reggeli, ebéd) saját ismétlődő programokkal (tízórai, uzsonna) egészítettük ki, melyeket a napközis alakalom nyolc órájában osztottunk el.

Hétfő
Az első napunk íratlan mottója ez volt: „Ismerjük meg egymást!” A délelőtti és délutáni foglalkozások ennek jegyében zajlottak. Miután tájékoztattuk a gyerekeket a program céljáról és feladatairól, elkezdődött a játék, amelyek segítették egymás nevének megismerését, érdeklődésük és szokásaik feltérképezését, valamint az alcsoportok kialakítását.

Kedd

Ezt a napot szántuk a közlekedés és KRESZ téma feldolgozására, melynek célja alapvető közlekedési táblák megismerése, értelmezése, valamint az úttesten való átkelés legfontosabb szabályainak gyakorlása volt. Az előkészítés során megfigyeltük a lakóhelyünkön látható közlekedési táblákat, majd ezeket a csapatok lerajzolták, és az értékelés alatt értelmeztük azok pontos jelentését. Az úttesten való átkelést az iskola udvarán gyakoroltuk a „Közlekedési kígyó” nevű játék segítségével.

Szerda

A sportolás és egészségre nevelés céljából megrendeztük a „Zónák kupáját”, melynek a tornaterem és az iskolaudvar adott helyet. A feladatok összeállításánál a legfontosabb szempont az volt, hogy a mozgás öröm legyen minden gyerek számára. A versenyszámok nem voltak megerőltetőek, bonyolultak, de nevetésre, vidámságra bőven adtak lehetőséget. Az értékelés célja a pozitív megerősítés volt.
Délután az alcsoportok egészségtotemet készítettek. A feladat végrehajtása közben beszélgettünk az egészséges életvitelről, táplálkozásról, étrendről, majd közösen fogalmaztuk meg, hogy mire van szüksége a szervezetünknek, és mitől betegedhet meg.
A nap végén lejegyeztük, hogy milyen öltözék és eszközök szükségesek az erdei kirándulásunkhoz, amit csütörtökre terveztünk.

Csütörtök

A kirándulás több szempontból is a legsikeresebb napja volt ennek a hétnek, mert felölelte programunk valamennyi célját, és a gyerekek nagyon jól érezték magukat. Gyalog mentünk el a Vadaskertbe, ahol erdei túránk során hallhattuk a madárvilág „koncertjét”, láthattuk a vízpart és az avar látható és sejthető lakóit, miközben élvezhettük az erdő tiszta levegőjét.
Délután lefestettük kirándulásunk egy-egy pillanatát, majd a képekből mini-kiállítást rendeztünk a folyosón, hogy a szülők is megszemlélhessék a „remekműveket”.

Péntek

Az délelőttre tervezett „Kincskereső” játék elhúzódott az ebédidőig, mert a gyerekek kérésére meg kellett ismételni a kincsek elrejtését, hogy újra átélhessék a keresés és meglelés izgalmait.
Délután zenével, tánccal egybekötött záró ünnepséget szerveztünk. A gyerekek kedvenc zeneszámaiból állítottunk össze válogatást, hogy valamennyien önfeledten vigadhassanak.

Reméljük, hogy ez a hét valamelyest pótolta a gyerekek számára az otthon melegét, kényelmét és vidámságát.

6.osztály
Hétfő:
Bevezető rész: tábor céljának megismertetése, együttműködés, ismerkedés, ügyességfejlesztő, memóriafejlesztés. Beérkezés, tervek, célok, 3 LABDA ismerkedős játék.
Nagyon élvezték a gyerekek a délelőtti rávezető programokat. Délután szerveztünk a fiúkkal egy három csapatos körmérkőzéses bajnokságot a kinti műfüves focipályán igazságosan elosztva a csapatokat, a lányok pedig kézilabda meccseket vívtak a teremben.

Kedd:
Délelőtt egy akadályversenyt szerveztünk a gyerekeknek ennek megfelelelő környezetben Jászalsószentgyörgyön a Vadas Parkban. A gáton, amíg kiértek a csapatok a helyszínre már közben is feladat várt rájuk, hiszen meg kellett találniuk olyan papír darabokat, amelyen rá kellett jönniük milyen sporttal kapcsolatos szónak vannak összekeverve a betűi. Később volt célbadobó, váltó, lufis, scrabble versenyek illetve híres sportolók nevére kellett rájönniük vagy akár egy sport kérdésekkel kapcsolatos totót megfejteni. A verseny végén csoki és oklevél várt a versenyzőkre.
Délután: Asztalitenisz bajnokság

Szerda:
Délelőtt különböző, eddig ismeretlen játékok: Holdlabda, gyorslabda, hógolyózás, labdaugráltató
Délután: Együtt közlekedünk – a téma bevezetése A gyalogos és kerékpáros közlekedési ismeretekre fókuszáló KRESZ-totó kitöltését és megbeszélését követően az egyes ismeretek rendszerezése, elmélyítése a cél, kiegészítve a közösségi közlekedés viselkedési szabályaival. A foglalkozás egyben közös felkészülés a másnapi közös kimozdulásra.

Csütörtök:
Strandolás. Igazán szerencsések voltunk, hiszen csodás napsütéses 32 fokos melegben mentünk a strandra úszni tanulni és persze szórakozni, nagyokat csobbanni a különböző medencékben. Egész napos program volt ez és talán ezt élvezték a gyerekek a legjobban a héten.

Péntek:
Délelőtt: Különféle ütős labdajátékok megismerése, több helyszínen különféle ütős játékot játszanak.
• pl. tollas, floorball – ezekhez megfelelő felszerelést biztosítottunk és a szabályokat ismertettük.
Délután: Új játékok:
• Happy Hippo; Táncoló labdák, egyéb kisebb labdajátékok
• Mindenki egyet a kosárba
Kedvenc játékok újra játszása: a héten amit a legjobban szerettek a gyerekek, azokat játszhatták

Kiértékelő és visszajelző foglalkozás:
Délután és egyben a program zárásaként „Egy Kosár labda” címmel összegeztük a tábor tapasztalatait, megéléseit, vicces, interaktív labdás, csoportos játékok kerülnek elő.
A fehér labdákkal játszunk, egymásnak dobáljuk, mint a Hógolyózásban, mindenkire többször is sor kerülhet:
• Azt tanultam a héten, hogy ….
• Azt tanultam a héten magamról, hogy …
• Neked azt köszönöm, hogy …

[srizonfbalbum id=69]

Back To Top