Skip to content

Képzőművészeti kiállítás 2025

A képzőművészet lehetőséget ad a gyerekeknek arra, hogy szavak nélkül is kifejezhessék önmagukat – az érzéseiket, gondolataikat, vágyaikat, szorongásaikat. Ez különösen fontos azoknál a gyerekeknél, akik nehezen beszélnek az érzelmeikről.
Az alkotás során a gyerekek megtapasztalják a siker, az öröm, de néha a küzdelem és a türelem érzését is. Ez segíti őket az érzelmi intelligencia fejlődésében.
A képzőművészet nem csak „szép rajzokat” jelent – minden egyes alkotás egy döntéssorozat eredménye. Mit válasszak? Hova tegyem? Milyen színt használjak? Ezek a döntések fejlesztik a gyerekek kreatív gondolkodását.
Az aprólékos munkák, egy darabkája lelküknek, mik javítják a finommotorikát és a kézügyességet. Eközben megtanulják a figyelem és kitartás fontosságát is.
A közös alkotások, műhelymunkák során a gyerekek megtapasztalják, milyen egymásra figyelni, együtt dolgozni, közös célért tenni – ez a közösségépítés egyik alapja az iskolában.
Az ünnepekhez, emléknapokhoz kapcsolódó alkotások segítenek mélyebben megérteni a hagyományokat, az értékeket, és erősítik a belső hitet és az identitást.
Egy elkészült alkotás nemcsak szép, hanem eredmény – valami, amit én hoztam létre. Ez óriási önbizalmat ad a gyerekeknek, különösen azoknak, akik más területeken kevesebb sikerélményt szereznek. Számos szép eredménnyel büszkélkedhetünk ebben az évben is megyei és országos rajzpályázatokon. S még van eredmény , amire jelenleg is várunk még.
Az egész tanév során azon dolgoztunk, hogy ehhez hasonlóan sokféle módon teremtsünk teret az alkotásra. A gyerekek különböző technikákkal ismerkedtek meg: többek között az írisz technikával, amely precizitást és türelmet kíván, a különféle hajtogatási formákkal, amelyek a térlátásukat és kreativitásukat fejlesztették. Foglalkoztunk a színtan alapjaival, hogy megértsék, milyen hatással vannak ránk a színek – és hogyan lehet ezeket tudatosan használni. Kiemelten fontosnak tartottuk a technikai sokszínűséget: agyagoztunk, kipróbáltuk a monokróm technikákat is, például a szénrajzokat, és csendéleteket alkottunk, melyek gyakran épp a felsősök munkáiban mutatták meg igazán az elmélyülést.
Külön öröm számunkra, hogy nemcsak technikai fejlődésről beszélhetünk, hanem arról a belső útról is, amelyet ezek az alkotások megtestesítenek. Sok ünnephez, megemlékezéshez is kapcsolódtunk – a hitélet fontos része munkánknak. Alapfokú Művészeti Iskolaként, az AMI rövidítésben ott rejlik egy másik, különleges üzenet is: visszafelé olvasva ez a szó IMA.
És talán nem véletlenül.
Mert az alkotás – legyen az festmény, tánc, dal vagy épp árnyjáték – egyfajta ima is. Egy csendes párbeszéd az ember belső világával, a reménnyel, a hittel. A gyerekek, akik minden nap magukban hordozzák a remény fényét, a megnyitó délutánján ebben a szellemben mutatják meg kincseiket: mozdulatban, hangban, formában, színben, minden művészeti ágban.
És ez az IMA – ez a belső kifejezés – nemcsak felfelé szól, hanem hozzánk is, akik figyelünk, jelen vagyunk, és befogadjuk azt, amit a gyerekek mondanak nekünk a művészet nyelvén.

Képzőművészeti kiállításunk a gyermekeink dalaival, táncával, énekeivel, és minden elhangzó dallamaival a Tehetségnapon nyílt meg 2025.06.05-én, melyet iskolánk főépületében tekinthettek meg.

Takács Anikó

rajztanár


Album neve: Képzőművészeti kiállítás. (63 fotó)

Generated by Facebook Photo Fetcher 2

Back To Top